Τον περασμένο Μάρτιο η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα όχι μόνο για την ίδια αλλά και για την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών γενικότερα καθώς η ολοκαίνουρια CLA είναι με κάθε έννοια του όρου ένα EV “νέας γενιάς”. Σχεδιαστικά ότι ήταν να πούμε, το έχουμε πει τόσο για το αμάξωμα όσο και για την καμπίνα αλλά μπορούμε να επαναλάβουμε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd δεν υπερβαίνει το 0.21 με ότι σημαίνει αυτό τόσο για την άνεση των επιβατών όσο και για την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Όσον αφορά στα μηχανικά, η νέα CLA ήταν μέχρι τώρα αποκλειστικά διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, με 272 ή 354 ίππους, οι οποίες συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα και μία μπαταρία 85 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως 792 χιλιομέτρων στην πιο αποδοτική εκδοχή της CLA 250+. Από τώρα όμως, η νέα CLA είναι διαθέσιμη και ως υβριδική!

Στον τομέα της αισθητικής η βασική αλλαγή είναι και η πλέον αναμενόμενη με μία κλασική γρίλια να παίρνει την θέση της κλειστής καθώς ο κινητήρας έχει διαφορετικές ανάγκες ψύξης. Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνεται η LED λωρίδα που την περιβάλλει ενώ χάρη στο MB.OS λειτουργικό σύστημα και την 4η γενιά του MBUX, η υβριδική CLA είναι εξίσου ευφυής, λειτουργική και άνετη με την αμιγώς ηλεκτρική.

Στην καρδιά του υβριδικού συστήματος βρίσκεται ένας νέος 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 1.5 λίτρων ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Miller για να εξοικονομεί όσο το δυνατόν περισσότερο καύσιμο, ειδικά σε συνθήκες μερικού φορτίου. Ο κινητήρας ανήκει στην Family of Modular Engines (FAME) και προσφέρεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα ιπποδύναμης. Και στις τρεις περιπτώσεις επωφελείται από ένα υβριδικό σύστημα 48V που παρέχει 30 ίππους και 200 Nm ροπής επιπλέον χάρη στον ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο νέο, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 1.3 kWh. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι σε… αστικές ταχύτητες και όποτε δεν απαιτούνται περισσότεροι από 30 ίπποι για την κίνηση, η υβριδική CLA κάνει αυτό που η Mercedes ονομάζει “electric sailing” ή ηλεκτρική πλεύση στην γλώσσα μας, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα και κατά συνέπεια εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.

Έτσι, η CLA 180 προσφέρει 156 ίππους και 280 Nm ροπής, η CLA 200 184 ίππους και 330 Nm ροπής και η CLA 220 211 ίππους και 380 Nm ροπής με τις δύο τελευταίες εκδόσεις να είναι διαθέσιμες προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης. Η αποδοτικότητα του γερμανικού μοντέλου μεταφράζεται και στην υβριδική του έκδοση καθώς η χαμηλότερη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία είναι 4.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ ακόμα και στην ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση της CLA που θεωρητικά και πρακτικά είναι η πλέον ενεργοβόρα, δεν υπερβαίνει τα 5.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Η εμπορική πορεία της Mercedes-Benz CLA Hybrid έχει ήδη ξεκινήσει στην Ευρώπη με την τιμή της στη Γερμανία να διαμορφώνεται από τα €46.243 για την CLA 180 και σύντομα περιμένουμε να διατεθεί και στην ελληνική αγορά.



